fredag 1 augusti 2014

Vad som än händer

Jag har sjungit så jag blivit hes. Dansat till solen gått upp över trädtopparna. Gått hem i gryningen på öde gator. Skrattat så mycket att jag varken kunnat gå eller andas. Jag har förverkligat ideér. Jag har lärt mig göra saker jag aldrig förväntat mig.

Jag har varit så kär att blodet bubblat, flera gånger. Kärleken har blivit besvarad. Jag har blivit dumpad. Jag har gjort slut. Vänner har accepterat mig fullt ut och finns vid min sida år efter år. Jag har fått öppna min famn för dem.

Jag har fått ynnesten att bära och föda två barn som gjorts i kärlek. Jag har haft så ont att jag skrikit. Jag har varit så lycklig att jag skrikit. Jag har gråtit så våldsamt att världen försvunnit. Jag har legat i en glänta och varit i fullkomlig harmoni. Vandrat i tystnad. Gått min väg.

Jag har blivit kär vid första ögonkastet. Jag har känt attraktion växa fram. Jag har omfamnat alla sidor hos mig och blivit vän med dem. Pratat med främlingar på tåget. Nakenbadat mitt i natten. 

Så vad som än händer eller inte händer från den här sekunden så är jag tacksam. Jag tror att jag fått uppleva och känna mer på 25 år än vad många någonsin gör. Vad som än händer är jag lycklig. Vad som än händer vet jag att jag alltid gett allt, och fått allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar