söndag 31 augusti 2014

Nya höjder av "följ flödet"...

Tidigare ikväll inledde jag en ganska seriös flört med en annan volontär, och vi bestämde att vi skulle ses på efterfesten. Väl där går vi ut på dansgolvet och jag inser efter fem takter att nja...(och vi vet ju alla att dans är en deal breaker)

...och så kommer jag in i ett groove med en kille på andra sidan om mig och vi är i sån fin synk och jag tänker att jag känner igen det där sättet att röra sig på. Mycket riktigt är han rejvare. 

...så går han och innan jag hinner vända mig om mot mitt ursprungliga ragg glider en mörk snygg främling fram och börjar snacka med mig på den mjukaste brittiskan du kan tänka dig. Och vi dansar och wow. Han säger att han spanade in mig tidigare under dagen när jag jobbade. Vi flörtar så ohämmat att jag blir lite generad bara av att tänka på det. När han föreslår att vi ska dra därifrån, ja, då går vi.

Stor parentes: jag lämnar mitt ragg på dansgolvet utan ett hej, utan en blick. På väg ut blir jag uppfångad av en annan man som anmält sitt intresse och jösses...val och kval. I vanliga fall är det så lätt att följa flödet, men nu var det som jag hade fyra olika flöden att välja mellan.

Men vi går och jag älskar hur han pratar och hur vi faktiskt flörtar och skämtar helt obehindrat, vilket inte känns självklart på engelska. Halvvägs hem där jag sover inser vi att vi inte ens presenterat oss. Så vi gör det, och sen hånglar vi.

Jag borde sluta tro saker om mig själv, men jag trodde faktiskt att jag var klar med att dra med en främling hem från nån klubb för ett ligg. Nykter men trött och suddig i konturerna och helt hög på bekräftelse. Men det är ju en av mina topp tio bästa tillstånd; ligga naken och nyknullad intrasslad i någon och känna total samhörighet. Veta att vi kanske aldrig möts igen, och då är det okej.

Sen ändå bli väldigt nöjd när man byter nummer och " - the next time I'm in Sweden love" och jisses. Vilken kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar