fredag 31 januari 2014

Jag är Vatten

Jag är ju dubbelkräfta och vatten är mitt element på så många sätt. Det märker jag särskilt i vatten; jag är otroligt smidig och stark.

Och undan för undan märker jag hur mycket av vattnets flexibilitet och smidighet jag har i mig. Idag levererades en hel hög information stack hål på alla mina planer för våren och sommaren. Det tog väl, tja, fem minuter innan jag bearbetat den nya informationen och gjort mig en ny plan som jag dessutom upplever är bättre än den förra.

En vän kallade mig okomplicerad igår. Och jag håller nog med, på det sättet att jag krånglar inte till det för mig i onödan. Jag har valt att aldrig ha dåligt samvete. Att inte älta. Att inte oroa mig. Att inte bry mig om vad andra tycker. Att inte anpassa mig efter en norm jag inte tycker om. Jag förutsätter att människor och världen vill mig väl. Jag utgår ifrån att allt alltid löser sig.

I skrivande stund planerar jag en resa till Portugal (Boom!) i sommar. Min ekonomi är utan marginaler. Jag har ingen aning om var jag kommer befinna mig i sommar. Jag vet inte ens om det finns barnvakt till barnen.
Men. Jag tänker åka. Och om det inte är meningen att jag ska det; då kommer jag få reda på det.

Fram till klockan 10 idag var min plan att plugga på folkhögskola i vår. Det tog fem minuter, så var det inte längre en möjlighet. Och jag lutar mig tillbaka, skrattar, och följer med. Och ber att vågor kommer ta mig till dansgolvet vid stranden i början av augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar