onsdag 1 januari 2014

2013 -Adjö!

Året jag upptäckte Institutet. Året jag började som gravid, gift och en härlig klump trygghet i magen. Året jag födde barn för andra gången, och det var fantastiskt. Året då jag fick den största chocken någonsin. Året då allt ställdes på sin spets. Året då jag flyttade till byn, började ett varannanveckasliv och med största sannolikhet har jag bestämt vad jag ska bli när jag blir stor.

Året, som för mig mest var en gröt fram till den där dagen i april, ett evigt skiljetecken. Året där jag fortfarande varje dag gråter en tår över allt som inte blev. Året då jag hittade tillbaka till mig själv och min energi men skäms över den delen av mig som ändå alltid vill ha oss tillbaka.

Året då storungen fyllde tre. Året då jag blev tjugofem. Året då alla årstider var evighetslånga. 

Jag är så glad att du är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar