tisdag 21 januari 2014

Poff poff!

Denna dag alltså. Tycker inte jag har varken stressat eller gått in för att vara effektiv, men jag har hunnit så himla mycket. Och detta trots att min lilla gullunge inte tog någon eftermiddagslur utan satt på golvet och snurrade och pratade sitt da-da-da-da-da.

Alldeles nyss tog jag en lång dusch i dessa steg;
- borstade och kammade håret
- torrborstade hela kroppen
- smorde in kroppen med kokosolja
- duschade jättevarmt
- klenade in neutral henna som schampo/behandling
- filade fötter och rakade armhålor
- sköljde håret länge i varmt vatten
- sköljde håret länge i kallt vatten
- sköljde med så kallad surskölj på äppelcidervinäger 
- klappade kropp och hår torrt
- svepte in håret i turban och hoppas att det är torrt tills imorgon.

Och ja, det finns ju en anledning att jag bara tvättar håret var tionde dag.
Men eftersom tiden idag var helt bananas så passade det ju ikväll. 

1 kommentar:

  1. Oj, håller sig håret fräscht i tio hela dagar? Är det att du använder henna istället för vanligt schampo som är hemligheten?

    SvaraRadera