måndag 6 januari 2014

6. Hepp! Dagens boktips.

(Onekligens blogglista)

Jag läser böcker på samma sätt som jag ser på serier; totalt. Alltså jag tycker lite grann att man måste läsa (se) allt för att veta om det verkligen är bra på riktigt. Så jag har mycket svårt att rekommendera en bok eftersom jag mest snöar in på författare. Mest förekommande i min bokhylla; Agatha Christie, Ken Follet, Marian Keyes, Diana Gabaldone, Sir Arthur Conan Doyle, Marika Cobbold Hjörne och Sara Lövestam.

Men om jag verkligen ska rekommendera EN bok så måste jag säga Guru! av Zac O'Yeah. Den är allt. Resebok, historisk roman, biografi och typ kåseri. Fantastisk. Berättar allt du inte visste att du alltid undrat om Indien, Jesus, Beatles, knark, meditation och att resa själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar