torsdag 2 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera ett citat från en låttext i svanken...

(Onekligens blogglista)

"Dansa fastän hjärtat brister"

Säkert! säger det alltid bäst. Och för mig säger detta så mycket. Att dansen alltid läker. Att det finns energi i uppbrott. Att rörelse är bättre än stagnation. Att det alltid passar med fest.

Sen skulle jag inte tatuera mig i svanken alls, men ändå. Hade jag varit en person som tatuerade in texter hade denna säkert hamnat över ärren på vänsterarmen.

1 kommentar:

  1. håller med till fullo! de gånger som jag faktiskt glömt bort hur ont det faktiskt gör i hjärtat är då jag med lite hjälp av uppiggande substanser dansat nätterna igenom med en av mina bästa vänner. dekadent och dumt för visso, men oerhörd skön känsla i kroppen av att följa takt och rytm och dansa, dansa, dansa så svetten lackar på ett trångt och hett dansgolv.

    SvaraRadera