onsdag 14 juli 2010

Som sommarlov

Jag älskar att vara ledig, välja att inte ställa klockan och ändå vakna ganska tidigt. Malmö är redan hett och stadens ljud är ibland öronbedövande. Att stänga ute ljuden genom att stänga alla fönster går inte, det vore att signera kvävningsdöden. Det härligaste ljudet idag än så länge var när det kom en lastbil och tömde glasåtervinningen på gården. Klirr Krasch Boom.

Hela vintern spenderade jag på landet och innan den upplevelsen så tänkte jag inte så mycket på ljuden i stan. Men månader inbäddade i vit dämpande snö, utan tv, radio, stereo har ändrat min uppfattning. Väl tillbaka i stan känner jag mig som en nyfödd, rycker till vid minsta alarm, och vill helst krypa in i min kokong igen. Nu är det bara tre veckor kvar, sen är det hejdå till staden.
Hejdå Malmö.
Hej kossor utanför köksfönstret. I en hage, märk väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar