onsdag 14 juli 2010

Om att en liten människa växer i min mage

I skrivande stund sover hon, det lilla Livet i min mage. Vi har varit ute och promenerat hela dagen så hon är nog lika behagligt loj som jag. Igår gick jag in i vecka 25 och jag blir verkligen bara tjockare. Börjar se ut som en Venus-symbol, en sådan kvinna som bara är idel kurvor som väller ut över alla kanter.

Vi bestämde oss i januari för att hjälpa Liv att komma till jorden. I mars gjorde gick jag över tiden och vi kunde inte hålla oss längre än två dagar innan vi testade. (Det har tydligen vissa fördelar med att ha sjukt regelbunden mens) Bebis, fem veckor gammal! Det gick så otroligt lätt och känns fantastiskt välsignat. Min graviditet hittills har varit bekväm och behaglig, jag njuter av alla förändringar min kropp uppvisar. Det känns så starkt att det är detta jag är gjord för, och jag har ju längtat i flera år.

Nu längtar vi som tokar till november. Kom ut lilla vän! Vi längtar efter dig!

Följer också Lindas bebis, all lycka till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar