onsdag 14 juli 2010

Det finaste som hänt mig



Jag vill presentera Grisen.
Hon betyder mest för mig i hela världen. Jag älskar henne över alla gränser, alla 1,8 kilo hårboll som hon är. Hon är det enda i hela mitt liv som jag kan tänka på och bli odelat glad och lycklig ända in i själen.

Hon sover i min säng varje natt.
Hon går upp med mig på morgonen, tålmodigt väntande när jag gör mina toalettbestyr innan hon får frukost.
Hon möter mig alltid när jag kommer hem.
Hon är sällan långt borta. Nu ligger hon på armstödet bredvid mig och vilar.
Hon älskar sina små pälsbollar som hon leker med.
Och på tal om det så är hon bäst på att hitta på nya lekar.
Bland annat leker hon kurragömma. Hon gömmer sig alltid i badrummet, men tycker att det är fantastiskt kul när vi går runt och frågar - Var är Grisen?

Hon är helt enkelt det bästa, och jag är lite orolig för att jag ska försumma henne helt när bebisen kommer. Förhoppningsvis hittar hon sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar