måndag 13 februari 2012

Vad jag vill ha

Vi har ju redan (för det har vi väl?) gått igenom det här med min syn på relationer och att jag inte anser att en monogam är enda vägen. I brist på bättre begrepp kallar jag Mannen och min relation för öppen. Det funkar, fast kanske ger lite märkliga associationer. För mig handlar det inte om att ge mig ut och aktivt leta efter diverse andra relationer utan att ha möjligheten till det om det dyker upp. Att veta att om det dyker upp en speciell person kan jag fördjupa det. Om jag vill.

Så de senaste månaderna har jag funderat ganska mycket på just det, vad jag vill. För jag vara på det klara med vad jag inte ville; lösa sexuella möten. Been there, done that. Men någonstans är ju sex en faktor. Men jag vill ha mer än det. Så slog det mig. Jag vill ha friends with benefits.

Alltså en relation där man i första hand är vänner. Man trivs i varandras sällskap. Kommunikationen fungerar. Man delar vissa åsikter och intressen. Man har faktiskt ett genuint intresse. Man hänger och gör allt möjligt. Och eventuellt, om och när båda känner för det, kan man ha sex. Liksom kravlöst, fast omtänksamt och ärligt.

Det vill jag ha. Så nu när jag vet det och har bett om det borde universum rent logiskt ge det till mig. Borde alltså återuppväcka mina flörting-skills. På stört!

3 kommentarer:

  1. Efter helgens något traumatiska upplevelser kan jag åtminstone konstatera att gängse syn på "otrohet" inte längre delas av mig. Det finns så många plan man kan vara otrogen på utöver det sexuella och varför ska man låsa in varandra i skuld och skam?
    Bortsett från det, hur gick det med kvinnan som du träffade för ett tag sedan, blev det ingenting? Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är någon stöttning så har jag tänkt mycket på dig den senaste veckan. Och det här med skuld och skam; jag tror också vi är ganska bra på att göra det mot oss själva utan yttre inblandning.

      Äh, det blev en totalflopp. Men jag är glad ändå! :)

      Kram!

      Radera
  2. Kram S.W. Och flopp tror jag inte, bara inte rätt för stunden. Jag sänder ut en tanke till universum om något nytt, spännande istället:-)

    SvaraRadera