onsdag 25 januari 2012

Hemma igen

Där allt är lite grann hur som helst. Dels vaktar vi en hund just nu. Det är fantastiskt, som en liten gå-ner-i-vikt-maskin. Också väldigt mysigt. Mumsan och Torsten tycker om att leka med den. Hunden tycker om att leka med Torsten och att äta det Mumsan kastar på golvet. Både duplo och mat.
Grisen däremot hon har byggt bo på vinden. Kommer ner och äter och bajsar. Jamar lite och stirrar på hunden.
Torsten har lagt beslag på hundens korg. Hunden lekte sönder Mumsans skötbord. Tulpanerna slokar lite. Igår på kvällspromenaden ställde sig hunden i givakt. Jag lyste med ficklampa. I skogen ser jag sju ögonpar som stirrar på oss. Då vände jag och gick hem. Var rädd för att det skulle vara vildsvin. Har en mycket orealistisk rädsla för vildsvin.

Och så försöker jag organisera mina kökslådor och feng shui:a allt vad tygen håller. För att inte tala om hur mycket jag anstränger mig för att klara nästa nivå på bubble-spelet på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar