onsdag 11 januari 2012

Det Nya Livet

På nyårsafton gick jag och lade mig ungefär klockan tio. Detta för att jag verkligen vilje börja det nya året och mitt nya liv så som jag vill fortsätta det. Jag drömmer nämligen om att gå upp på morgonen och ha en stund för mig själv. Att hinna göra mina kriyas (reningstekniker), dricka te, klä mig och liksom vakna ifred. Ett mer långsiktigt mål är även att göra yoga eller meditera.

Januari är månaden då vi renar oss (detta är ett familjeprojekt). Inget kött, endast fisk ibland, inget godis, chips osv. Ingen läsk och halstabletter för Mannens del, inget kallt för min del.

Jag grundlägger nya vanor som att varje dag skriva ner vad jag ätit, hur mycket jag sovit och tränat. Detta är för att jag vill bli mer medveten, och jag inser att när jag tar bort onyttigheter (vilket gick väldigt lätt när jag väl bestämt mig) så får jag i mig alldeles för få kalorier.

Tio dagar in måste jag vifta med en liten flagga, 2.5 kilo minus, jämnare humör och bättre stämning i huset. Dessutom tror jag vi gör en liten ekonomisk vinst, grönsaker är så mycket billigare än godis.

Just nu gäller små små steg, men i planen ingår att börja promenera ordentligt och ofta, att fasta till våren, att göra en ordentlig detox-kur i samband med det, och att landa i en skön balans.
Hej 2012!

1 kommentar: