onsdag 8 juni 2011

Livet

Om jag bortser från den här aspekten så måste jag säga att livet är väldigt bra nu. Arbetet med Kali fungerar - förutom att en relation sållades bort ganska bryskt så har inget omvälvande hänt. Jag känner mig tvärtom väldigt lycklig och harmonisk. Ibland kan jag dock känna att någon vi känner kommer dö under den här perioden. En av de största poängerna med att arbeta med Kali är att övervinna sin rädsla för döden och därigenom leva mer. Och för att övervinna något behöver man ju möta det.

Vi pratar en del om framtiden. Vart vi ska bo. Hur vi ska leva. Vad vi ska göra. Jag håller på att lista ut hur mitt arbete ska se ut - jag ska skapa ett helt nytt yrke. För jag tror inte att det jag vill göra finns. Under tiden ska vi ha fler barn. Och jag önskar mig en älskarinna, tack så mycket. Och fler djur.

Så just nu tänker jag en hel del. På hur det är och hur det ska bli. På sommaren och resten av livet. Och på att allt är precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar