söndag 2 augusti 2015

En helg

Igår gjorde jag musik och mediterade ungefär hela dagen, med barn och vänner omkring mig. Spontant kvällsdopp och plockmiddag och folköl och ännu mer musik.

Så idag. Efter sen frukost kastade jag mig på en filt i solen. Läste. Spelade. Ringde ett samtal och tog första steget att fortsätta min tantrautbildning i höst. Och Grannen (som ju är min särbo) kom och stekte pannkakor och jag gjorde slut med en av mina män.
Utflykt, med barn och hundar och helt utan föraning hamnar vi på grillknytis ute på landet med vänner och bekanta.
Jag gör slut med ytterligare en annan man och
lugnet
som infinner sig.
Frigörelsen i att släppa taget, dra en gräns, sätta stopp. Rensa upp.
Fri. Att inte bara välja till. Fri att välja bort. Be om mer.
Fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar