fredag 2 januari 2015

Ibland går det fort. Ibland inte.

När jag sommaren tvåtusenåtta bestämde att jag skulle flytta till Skåne gjorde jag genast det varje internet-kvinna gör; började leta folk på nätet i Malmö. Fick inom kort kontakt med en kille, vi kan kalla honom Pianisten, och under kommande år sågs vi då och då. Och sedan av någon anledning, som ingen av oss vet, hade vi ingen kontakt alls under fem års tid. Men vi har haft kvar varandra på Facebook under hela tiden.

I somras började vi skriva till varandra, sporadiskt. Bytte nummer igen. Försökt att ses, inte lyckats. 

Och nu sover det en halvnaken Pianist i min säng. Jag är blown away. Golvad. Från inget till allt på en kväll. En man som bekräftar och ser varje del av min varelse. En känslig, intelligent och rolig. Det nya året börjar mycket bra. Och sannerligen, allt kan verkligen hända.

1 kommentar:

  1. Alltid fantastiskt att bara kunna göra en nystart i sitt liv och börja om på nytt! :)

    Det där beskrivningen låter ju nästan lite som mig, måste jag säga...! :) Tror många skulle beskriva mig också med ungefär samma egenskaper...Önskar bara jag hade lika tur som han och också mötte någon som du.

    SvaraRadera