tisdag 4 februari 2014

Minnesanteckning

Lillebror blir åtta månader om två dagar. Han har fyra och en halv tand. Han
Älskar vatten, både att dricka och bada i. Han crawlar som besatt på skötbordet; stor skillnad mot sin syster som alltid legat still som ett ljus.

Sedan typ tre-fyra månader ser hans rytm ut som följer:
06-07 vaknar
09-10 somnar
11-13 vaknar
15-16 somnar
17 vaknar
19 somnar

Han kan skippa eftermiddagsluren, beroende på hur mycket han sovit på dagen och vad man gör.
Just nu är han inne i en väldigt aktiv fas. Han försöker verkligen krypa, men än så länge står han mest och gungar. Dock tar han sig runt på ett planlöst sätt när han sitter på rumpan.

Sedan någon månad somnar han själv i sängen (alltså, jag behöver inte stå och gunga honom) och det är en stor grej för mig. Och min rygg.

Han är glad och utåtriktad och älskar människor, djur, musik och att kramas. Och på tal om det så, relationen mellan dessa barn! Otroligt! M säger åt mig att sätta mig i soffan när han vaknar från sin dagssömn, bara för att hon måste säga hej och krama honom.

Han äter puré som jag gör en laddning av varannan dag, gröt morgon och kväll, välling morgon och kväll, yoghurt, majskrokar, rån, brödbitar och långa bitar päron och gurka. Och apelsin! Är väldigt glad i mat med verkar precis som jag, vara känslig mot konsistenser.

Åh. Vad jag kan önska att han kunde vara bebis för alltid. Han är så ljuvlig. Och samtidigt - om ett litet litet tag kommer han vara stor nog för att verkligen kunna leka med M. Och det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar