onsdag 7 december 2011

Lucka Sju

För onsdagen den sjunde december drar jag molnsjuan Politik. (Sju i svärd)

Det är väl ett av de lite obehagligare korten och det brukar finnas många olika tolkningar. Bilden är av en typisk politiker som håller upp en fin fasad men bakom lurar ett monster. Hans slips har blivit en slingrande orm, som i själva verket är den som håller i masken. Kortet är bara en liten aspekt, men det molnen gör bäst är att förvirra oss och fördunkla vår varelse. Återigen handlar det mycket om sinnet - förlorar vi oss för mycket i det och alla moln det skapar är det lätt att en sådan här liten sak verkar väldigt mycket större. En del lever hela sin liv i det här, att spela spel och ha masker, manipulera sig fram.

Uppmaningen för idag gäller att utmana sin inre politiker och vara ärlig och rättfram och oskyldig. Både mot dig själv och din omgivning. Låt din fasad representera din insida. År du på dåligt humör - tillåt dig själv att visa det. Är allt fantastiskt? Ramla inte in i det sociala gnällandet, där det betraktas som skryt om man inte klagar. Låt allt vara sant och anpassa inte din mask efter vad du tror att omgivningen vill ha.

Meditera på ärlighet och uppriktighet.





*Tarotkalendern kommer pågå mellan 1-24 december, och jag kommer dra ett kort varje dag. Jag arbetar primärt med Oshos Zen-lek, men det kan dyka upp kort från andra lekar. Jag kommer även ange kortets traditionella namn. Alla tolkningar är mina, men säger kortet något annat till dig är det ditt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar