lördag 9 april 2011

Hjärnan

Nynnar '...svartskalle stoltast i staden....gaaaalen..'. Himla catchy låt med lite synd med texten. Mannen blev chockad när han hörde mig. Han trodde att jag hittade på när jag försökte förklara att det faktiskt är en låt som går så.

Förutom det är min hjärna ockuperad med att dagdrömma. Och läsa böcker. Jag tror att jag har läst fem böcker på en vecka. Är det överdrivet? Eller är det en naturlig reaktion på storm + ingen tv + struligt internet + alldeles för mycket egentid? På tal om stormen så blåste ett stort träd ner på vår infartsväg. Är himla glad att det inte hamnade i vår trädgård.

Sen tänker jag också en del på att ni bloggies är så fina. Jag tänker på er och era olika bekymmer och spännande saker och liv kanske osunt mycket. Och oftare än vad jag är riktigt bekväm med börjar jag meningar med 'En blogg jag läser...'

Händelsevis är det så att jag är liiite uttråkad av att gå här hemma och skrota. Kanske behöver jag ta tag i det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar