tisdag 5 april 2011

Ett projekt med tusen moment börjar med ett enda telefonsamtal

Igår ringde jag till en kvinna som jag vet instruerar yoga i grannbyn. Jag har tänkt att ringa till henne sedan i höstas då jag räknat ut att jag borde praktisera hos henne. Detta har jag även pratat om vitt och brett att jag vill göra. Utan att prata med henne.

Men! Så ringde jag. Tänk att jag laddat för ett samtal på 13 minuter i sju månader. Hon var hur trevlig som helst och verkade inte alls negativt inställd. Vi ska tänka på oss och höras om några veckor.

Och jag kände så tydligt under det samtalet att något liksom lossnade - att även om jag inte kommer praktisera där så tog jag tag i något jag skjutit upp länge och liksom satte bollen i rullning. Och vem vet vart målet är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar