söndag 2 oktober 2016

Små andetag av frihet

Idag smet jag iväg en sväng till affären när bara två barn var vakna och i bilen på vägen hem drabbades jag av lusten att bara fortsätta köra. En doft av hur det är att inte ha någon annan än mig själv att tänka på. Att jag bara kunde köra någonstans. Kanske ringa en vän och säga 'hej jag är i trakterna, kan jag komma förbi' och låta saker liksom hända. Detta är inget sentimentalt dravel om att det aldrig kommer hända igen, men inom överskådlig amningstid kommer det inte ske. Men den där känslan av frihet, när jag känt mig låst så länge, var som frisk luft.

Utöver det, samtalet om fler barn dök upp. Jag bearbetar ju att detta är min sista silkesmjuka sockervaddsbebis och den panikkänsla jag får bara jag ser en gravid person och till slut fick jag ju ändå fråga Kärleken. Han svarade att jo, han kan tänka sig fler barn, så fort han glömt hur jobbig graviditeten var...så om tio år sådär. Kanske lite som ett skämt men ändå inte. Så vi testar oss igenom utbudet av kondomer. Överväger p-piller. Och gosar med vår unge som det inte fanns en morgondag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar