tisdag 7 augusti 2012

Där jag lägger min hatt*

(* jag har en lite fäbless för att ta typiska engelska uttryck och översätta de rakt till svenska. Här är orginalfrasen; "Wherever I lay my hat is my home". Annan favorit är "It ain't over until the fat lady sings" vilken blir fantastisk kul på svenska.)

Nu är jag äntligen hemma! Det känns som jag varit på resande fot i en måndag och det är obeskrivligt skönt att ha vardagen inom räckhåll. Yogalektionerna. Dagisinskolning. Vattengympa. Möten. Konsultationer. Babysim. Pasta på längden och på tvären.

Med eftertryck ska dock sägas att det har varit den bästa månaden i mitt liv, allt har varit helt fantastiskt. BOOM förtjänar kanske femton egna inlägg för det var så sensationellt. Det känns extra lyxigt att få komma hem till en semesterfirande Milea som i skrivande stund lagar risotto till middag. Livet alltså, det är bara guldkanter vartän jag tittar. Särskilt nu när jag köpt ett nytt duschdraperi.

1 kommentar:

  1. Kram! Vilket härligt inlägg av glädje. Såsom det ska vara. Och risotto....mums!

    SvaraRadera