lördag 6 augusti 2011

Den viktiga vikten

Kristina skriver om dieter och jag blir på en gång inspirerad och lite skygg. För jag tror ju inte på dieter, som i kortsiktiga svältkurer, men jag tror på diet, som i den bästa maten för mig.

På (en sedan länga väntande) inrådan från min yogalärare har jag ju inlett två dagars fasta varje vecka, torsdagar och söndagar. I höst ska jag även ge mig på en längre period. Jag började mest som en test och förväntade mig att jag skulle må lite dåligt. Men det är ljuvligt! All den där vätskan gör mig så gott och jag känner mig så lätt och full av energi. Jo, ibland vissa kvällar har jag känt mig lite låg, men då vilat och avslutat dagen med juice. Med auyrvediska termer så kan jag förklara det här med att jag är väldigt mycket kapha, och kapha har inga problem med att vara utan mat då och då, due to väldigt stark vitalitet. Jag har även en väldigt obalanserad vata som jublar när den under fastedagarna får all den vätska den längtat efter. Därav all energi.

Och jag har blivit mindre. Jag känner mig sexig igen. Jag har inte gått ner ett gram - men känslan! Obetalbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar