tisdag 14 december 2010

Ikväll ska vi vara kriminella

Jag älskar att vara kriminell.
Jag tycker det är sjukt att jag är det, men i samhällets ögon är det så.

Hela graviditeten höll jag mig helt nykter från alla substanser, och det var ingen särskild bedrift. Det var märkligt första gången som de andra trippade och jag var nykter men sen? Inget särskilt. Ganska fint. Och det är ju inte alls svårt att ställa in den våglängden även om man är nykter, om man väl varit där.

Första resan efter bebis var himla fin. Vi satt hela natten i vardagsrummet och pratade, lade tarot och tolkade. Berättade olika barndomsminnen. Talade om hallucinationer. Drack te. Kramades. Och sen efter sju timmar då allt började lägga sig så vaknade Lilla M och vi satt i sängen och gosade med henne. Tänkte på hur fint det är att vi gjort henne, hur perfekt hon är.

Ikväll hoppas jag på en repris. Fast kanske med lite musik, och en meditation. Kanske lite yoga? Hur som helst så ska det bli väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar