onsdag 30 mars 2016

Immunförsvar och jämnmod

Vad det är svårt att ta först en seg och jobbig förkylning och sen en öroninflammation med jämnmod. Jag intalar mig att mitt immunförsvar är lågt nu, jag är extra känslig och det bästa jag kan göra är att vila och äta bra. Men jag är så trött på att ha ont (för såklart gjorde penicillinkuren att en rejäl svampinfektion bröt ut) och på att vara trött.

Så jag tittar på det som säger till mig att allt är som det ska. Bebisen som sparkar och är superstark. Min aptit. Att hemmet ändå håller en helt okej nivå av ordning, mest tack vare Kärleken. Mina friska glada barn.

Och jag tar en dag i taget. För jag kommer bli frisk en dag. Och då kommer våren vara kvar, basgångar att lära mig, lådor att rensa - allt finns där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar