tisdag 17 februari 2015

Natt

och jag är alldeles hoppig och skuttig
(med tanke på alla fantastiska planer och fina människor och upplevelser och möjligheter)
och samtidigt så trött så trött
(med tanke på varit däckad av sjukdom i tio dagar och ligger efter med så mycket)
och lite orolig
eller om det är nervös
eller förväntansfull.
Hur känner man egentligen skillnad?
Fjärilar i magen hela tiden och alla dessa ögon och hjärtan och famnar som virvlar förbi
några ord från Henne (du är snygg!)
och Nasse min Nasse
och Snickaren som ler och lyser som solen
och Massören.
Och jag får en del panik, vill slita mig loss från allt det påbörjade, oavslutade. Vill knarka nytt, nya människor, nya möten, nytt nytt nytt. Obörjat. Oslutat. Dopamininducerande.
Och sen.
Jag har mitt plexiglas. På gott och ont.
Det finns ju något varmt i det välbekanta. Något jag älskar med att veta att man har en
historia
ihop
vi har ordlösa stunder och långa samtal och fysiska kroppar och det är ju det,
jag älskar relationer.
Jag älskar människor.
Jag älskar mina människor.
Natt
och jag är alldeles hoppig och skuttig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar