onsdag 4 september 2013

Magkänslan

Min intuition är min bästa vän. Den har aldrig fel. Och de gånger jag gått rakt emot det har det alltid blivit katastrof. Jag hoppas att jag för sista gången tvingar mig själv att göra något när hela mitt väsen skriker nej. 

På samma sätt önskar jag mig mod att möta det jag vet är sant. För jag har vetat från sekunden jag träffade Mannen att vi kommer vara gamla tillsammans. Och jag vet det fortfarande. Det skrämmer skiten ur mig.

Hur bra min intuition än visar mig resultatet - så är vägen dit inte alltid lika tydlig. Men jag vet vart jag är på väg, och aldrig har jag tvivlat på det.

2 kommentarer:

  1. Ni kommer ju för alltid ha barnen tillsammans, det kan inga otrohetshistorier i världen ändra på. Och det förenar ju er för resten av livet.

    Kanske är det det du känner. Att ni alltid kommer ha en koppling. Och vem vet, när allt det här är över och ni har skapat distans till varandra och allt som hänt kanske det växer fram någon sorts vänskap. Så ja, ni kommer kanske vara gamla tillsammans, fast utan att ni är tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Tänker som Christel. Eller vill att det ska vara så, för du förtjänar så mycket bättre. Faktiskt. Hur ska man kunna leva med någon efter en sån här sak?

    Anna Granström.

    SvaraRadera