tisdag 19 februari 2013

Hjälp och avlastning

Ebba von Sydow får skäll för att hon som nyförlöst tar hjälp av barnflicka att hämta och lämna sin dotter på förskolan - och jag blir helt matt. Jag skulle älska att i vår när bebisen kommer kunna få avlastning i just hämtningar och lämningar. Tills kroppen har blivit lite mer balanserad, man har hunnit landa lite i det nya livet och kanske lärt känna den nya individen såpass att man kan planera lite grann. Och trots att vi är långt ifrån den rika överklass som Ebba anklagas för att vara, så kan jag verkligen tänka mig att investera de små slantarna för att alla inblandade ska må så bra som möjligt.

Så nu tycker jag att vi tar ett kollektivt beslut att det är okej med hjälp och avlastning, oavsett om det är familj, vänner eller någon man betalar en peng. Deal?

1 kommentar:

  1. Hon fick väl även kritik för att hon gör all barnmat själv?! För att det signalerade duktighets-syndrom och gav andra dåligt samvete? Sjukt! Känns som det inte spelar någon roll vad hon gör... Heja Ebba! Ta hjälp är ju skibra!

    Anna Granström

    SvaraRadera