onsdag 21 mars 2012

Det Nya Livet V

Just ikväll håller jag på att runda av den andra faste-dagen. I somras fastade jag ju två dagar i veckan, men inte sammanhängande så idag bröt jag ny mark. Ännu går det förvånansvärt lätt och jag tar det som ett tecken att jag sköter mig. Mitt relativt lösa mål är att fasta i fem-sex dagar allt som allt och att i alla fall ett par av dem enbart dricka vatten och örtte.

Både igår och idag har jag druckit juice, smoothie och ätit en portion slät soppa, plus vatten och te såklart. Det känns viktigt att inte köra för hårt med tanke på att jag ändå behöver förhålla mig till människor hela dagarna. Igår simmade jag efter babysimmet men idag har jag tagit det väldigt väldigt lugnt och väntat in kroppens anpassning. Imorgon hoppas jag att jag kan klara av trädgårdsarbete på förmiddagen och lite jobb på eftermiddagen.

Imorgon går dessutom Mannen också in i fastan, så det blir några dagar då vi kör allihopa. Dock tror jag att jag kommer köra längst. Ser mycket fram emot att få utvärdera när veckan är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar