torsdag 4 februari 2016

Dagar som går

Ibland önskar jag att jag hade för vana att skriva om mina dagar, vad jag gör och vad som händer. 
Jag sover så mycket jag kan dessa dagar. Jag spelar musik och blir faktiskt mycket bättre hela tiden. Jag saknar mina barn när de är hos sin pappa. Jag äter, faktiskt. Jag är så kär att det gör mig yr. Jag går i skolan och jobbar med festivalen. Jag köper vårytterkläder till barnen och pyttesmå bodies till bebisen. Jag städar inte lika mycket som jag brukar, istället kramas jag. Jag har inte tagit ner adventsstjärnorna eller rensat min garderob. Jag planerar klassresa till Polen i april. Och pusslar och plockar och berättar om olika länder för min dotter, och låter Lillebror dammsuga så mycket han vill, skrubbar rent spisen, viker filtar, bäddar sängar. Lyssnar på böcker, promenerar grannens hund, yogar en kvart om dagen. Köper födelsedagspresent till Kärleken, planerar utekvällar med vänner. Har möten, får jobb, avbokar jobb, är pank, får pengar, undviker samtal, sorterar papper.
Och försöker minnas att detta tunga och obekväma jag upplever faktiskt troligen beror på tiden på året. Detta är min jobbigaste tid. Mörkt och blött och kallt. Det blir bättre.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar