onsdag 13 november 2013

Ambitioner och verklighet

Sånt jag tänker att jag ska göra när jag inte har barnen:
- sortera; papper, alla kaoslådor, pysselsaker, kläder osv.
- ändra om i några av köksskåpen
- bära ner saker till källaren och iaf börja organisera mina två skitstora förråd.
- hitta storungens vinterskor
- optimera min sminkhörna
- laga mycket mat, särskilt sånt som barnen inte äter, typ kött
- träna; yoga, promenera utan vagn, göra videos på youtube

Vad jag i ärlighetens namn tror att jag kommer göra:
- sova
- läsa
- äta chokladbollar

Fast nu när jag tittar på det verkar det inte orimligt att jag faktiskt kommer göra något på min ambitionslista på de dagarna jag har. Känns positivt. 
Ska tilläggas att eftersom jag knappt sitter ner när barnen är här (eftersom min medicin gör mig sjukt handlingskraftig och effektiv) så känns det bra att låta kroppen komma ikapp sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar